Codul Fiscal permite, începând din 2004, ca firmele să directioneze 20% din impozitul pe profit datorat statului către o organizaţie nonprofit, fără nicio cheltuială suplimentară. Suma direcţionată trebuie să fie însă mai mică de 3 la mie din cifra de afaceri şi să nu depăşească mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat (conform prevederilor Codului Fiscal , art. 21, lit. p).
Potrivit procedurii din Codul Fiscal, un patron trebuie doar:
1. să aleagă o organizaţie nonprofit în funcţie de beneficiarii şi proiectele pe care doreşte să le susţină
2. să semneze un contract de sponsorizare cu organizaţia nonprofit prin care declară că este de acord să direcţioneze 20% din impozitul pe profit la finalul anului.Discutaţi cu contabilul firmei pentru calcularea sumei.
Un exemplu de calcul găsiţi la http://www.donatiionline.ro/?page=3lamie_ro.
Avantaje:
- Nu costă nimic. Se semnează doar un contract de sponsorizare.
- Beneficiaţi de deduceri fiscale conform prevederilor legii.
- Procedura este transparentă. Firmele deţin controlul fondurilor.
- Imaginea firmei beneficiază de promovare pozitivă în rândul comunităţii în care îşi desfăşoară activitatea economică.
- Numele firmei va fi publicat pe materialele promoţionale şi în raportul anual al asociaţiei.