Gradinita Maya Montessori si Asociatia Maya Mastermind Brasov organizeaza in perioada 7-8 martie 2015 - Cursul Monstessori pentru parinti – „Nevoile de dezvoltare ale copilului de 0-6 ani". Evenimentul, in premiera pentru spatiul educational prescolar si scolar brasovean, va avea loc la Brasov, cu participarea trainer-ului international Montessori AMI - Madlena Ulrich din Norvegia.
Temele evenimentului educational organizat la Brasov vor fi:
- Nevoile de dezvoltare emotionala, sociala si intelectuala ale copiilor si cum sunt ele sustinute prin sistemul educational Montessori
- Scopul si rolul materialelor Monstessori si modul de lucru cu ele.
De asemenea, vor avea loc ateliere practice pentru parinti, in cadrul carora vor fi abordate subiecte ca importanta ariei de „Viata practica" si ce trebuie sa faca parintii pentru a le oferi acasa copiilor un mediu pregatit.
Parintii si persoanele care doresc sa participe la acest seminar educational in concept Montessori, se pot inscrie accesand datele de contact: 0721291851/ 0736106374/ 0756109232; e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
(persoana de contact -GRÎNIŞTEANU LAURA, Director Asociaţia Maya Mastermind).
Madlena Ulrich, trainer AMI 0-6 ani
Madlena Ulrich este trainer AMI international, fiind licentiata in invatamant prescolar si detinand un Masterat in Pedagogie la Universitatea Vestfold din Norvegia.
Mai întâi a urmat cursurile AMI pentru 3-6 ani la Colegiul Montessori Mount St. Mary din Dublin, Irlanda. Din 1995 lucrează ca educator Montessori și s-a implicat în dezvoltarea educației Montessori în Norvegia, prin susținerea de conferințe și ca Vice Președinte al Consiliului Asociației Naționale Montessori din Norvegia, NMF. În anul 2008 a început formarea sa ca trainer, și astfel a lucrat doi ani cu Molly O'Shaughnessy în Minnesota și a făcut un curs de vară cu Ulla Wikefeldt în Suedia. În prezent face parte din corpul profesoral AMI din China si ține cursuri și conferințe în Norvegia și în alte țări. Din 2013, Madlena Ulrich participa ca trainer la Cursurile AMI organizate la București și este o invitata permanenta la conferintele organizate de Asociația pentru Dezvoltarea Educației Montessori în România și MIB.
Dr. Maria Montessori, prima femeie medic din Italia, a pus bazele pedagogiei Montessori in 1907, intr-un cartier sarac din Roma, dupa o perioada de atenta observare a copiilor.
Montessori reprezinta libertatea copilului de a deveni propriul sau stapan - adult responsabil, increzator si fericit; reprezinta calea spre descoperirea potentialului maxim si valorificarea tuturor calitatilor native. Maria Montessori a identificat patru faze in viata unui copil si tanar: de la nastere la 6 ani, 6-12 ani, 12-18 ani, 18-24 ani. Multi psihologi au descris aceste faze diferite, insa Maria Montessori a furnizat o modalitate de a raspunde acestei clasificari ca un mod de educare, in acest fel ea redefinind educatia ca un "ajutor pentru viata" (aid to life), sugerand ca prin sprijinirea dezvoltarii naturale a copiilor pe fiecare palier se va optimiza dezvoltarea pentru intreaga fiinta umana. E imperativ ca posibilitatea de a prinde aceste oportunitati la momentul potrivit sa fie oferita copiilor, pentru ca ei sa isi valorifice potentialul individual.
Abordarea Montessori ofera o viziune larga asupra educatiei ca sprijin pentru viata. Este gandita sa ajute copiii in sarcinile de auto-constructie pe parcursul cresterii lor, de la copilarie la maturitate. Acest concept de educatie are tot maimare succes deoarece principiile sale au la bază dezvoltarea naturala a copilului. Flexibilitatea sa ofera o matrice in cadrul careia directivele interne ale fiecarui copil il ghideaza pe acesta catre o crestere sanatoasa. Metoda a fost acceptata si implementata cu succes in multe tari ale lumii si este si astazi una dintre cele mai apreciate metode pedagogice, efectele ei pozitive asupra dezvoltarii creierului copilului fiind confirmate de studii stiintifice moderne.