<="<" />

CAN Brasov


 Elevii români se confruntă cu dificultăți de adaptare la viață independența de mediul familial sau școlar. Diferența dintre teorie și practică reprezintă un obstacol considerabil pentru mulți dintre ei. Metodele nonformale pot reprezenta o soluție, însă nu toate cadrele didactice le folosesc. În această situație, inițiativă de a creă ghidul de "Metode și instrumente pentru dezvoltarea abilităților de viață la clasă" se bucură de rezultate încurajatoare. Cadrele didactice implicate în proiectul "Metode inovative în formarea cadrelor didactice pentru dezvoltarea abilităților de viață ale elevilor" s-au declarat dornice să utilizeze cunoștințele dobândite de-a lungul celor 3 ani de proiect.

Proiectul implementat între anii 2008 - 2011 de MECTS, în parteneriat cu FDSC și ICDI, și-a propus un obiectiv ambițios, acela de a moderniza sistemul de educație și formare inițială și continuă prin îmbunătățirea formării personalului didactic din învățământul preuniversitar. Ce ar putea să împiedice un profesor de fizică să demonstreze elevilor săi utilitatea cunoașterii pârghiilor, electricității, lucrului mecanic sau forței centrifuge? Ce ar putea presupune pentru o școală transformarea orelor predominant teoretice în ore cu caracter aplicat la ce se întâmplă în jurul nostru?

Ghidul este disponibil gratuit pentru toți cei interesați, AICI.

Creativitatea și spontaneitatea copiilor sunt elemente la fel de importante în educație că și acumularea de informație, pentru că ele sunt cele care le vor permite elevilor să aranjeze date care pot părea seci astfel încât ele să capete semnificație.

Ghidul este structurat în 4 capitole menite să ofere cadrelor didactice toate informațiile necesare dezvoltării abilităților de viață ale elevilor. Primul capitol se constituie într-un "Ghid teoretic pentru dezvoltarea abilităților de viață ale elevilor", care oferă cadrelor didactice detalii cu privire la conceptul de "abilități de viață" și pașii concreți de dezvoltare a abilităților de viață la clasă. Următoarele 3 capitole conțin idei de activități și proiecte destinate ciclului primar, gimnazial și respectiv liceal. Aceste idei de activități nu sunt limitative, ci dimpotrivă autorii doresc că prin intermediul lor să motiveze cadrele didactice pentru a-și creă propriile activități de dezvoltare a abilităților de viață, în funcție de nevoile elevilor. Ultimul capitol cuprinde câteva demersuri de succes actuale în domeniul dezvoltării abilităților de viață în România.

Proiectul "Metode Inovative în formarea cadrelor didactice pentru dezvoltarea abilităților de viață ale elevilor" a facilitat derularea a peste 80 de programe și activități de dezvoltare a abilităților de viață ale elevilor. Peste 1000 de cadre didactice au participat la cursul de dezvoltare a abilităților de viață ale elevilor, constituit din 2 module a câte 3 zile fiecare. În cei 3 ani de proiect au fost elaborate atât ghidurile metodice cât și un studiu de analiză privind identificarea abilităților cheie de viaţă necesare elevilor. Un pas urmator, concret, va fi propunerea unui curriculum opţional de "Dezvoltarea abilităţilor de viaţă" destinat elevilor din ciclul gimnazial.

Mai multe informaţii despre proiect puteţi obţine la adresa de e-mail This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

Sursa: www.fdsc.ro.

 

Ești aici: Acasă Anunţuri ONG Noutăţi din ţară Primul Ghid destinat dezvoltării abilităţilor de viata ale elevilor, lansat în toamna aceasta de MECTS în parteneriat cu FDSC